De groothandel voor de opticien Gratis verzending Contactpersoon: 050 551 5200 / whatsapp: 06 38 68 28 82 / info@optiplus.nl Volg ons op Facebook Volg ons op Instagram

Menu

Back-to-school

_DSC7051.jpg

Back-to-school, focus op jouw kids collectie!

Back-to-school is dè periode in het jaar om je kinderbrillencollectie onder de aandacht te brengen. Weet jij al hoe je dat gaat doen? Wij geven je tips en materiaal om je jonge klanten (en hun ouders) te bereiken via een back-to-school campagne! Hieronder lees je eerst onze tips, vervolgens vind je ons gratis marketing materiaal.

Let op: alle social media afbeeldingen vind je ook in Embrosa, helemaal kant-en-klaar met een leuk bericht erbij! Je kunt de afbeeldingen met bericht vanuit de Embrosa app op je telefoon direct posten op je social media, inplannen op social media of downloaden. Op de computer kun je de afbeeldingen (zonder tekstbericht erbij) downloaden om ze vervolgens zelf op social media te plaatsen.

Social media afbeeldingen direct posten en bewaren >

  • social media afbeeldingen
  • video
  • blog
  • infographic
  • posters

Direct naar het marketingmateriaal >

Kun je nog wel een frisse, stoere kinderbrillencollectie gebruiken? - Profiteer van de tijdelijke actie!
Bekijk onze sterke en stoere kidseyewear collectie van Milo & Me en profiteer van de tijdelijke actie: 12 brillen voor de prijs van 11, inclusief display en merchandise (geldig tot 14 september)! Plaats 12 brillen naar keuze en de display in je winkelmandje, gebruik de code Milo2020 en de korting wordt automatisch verrekend. Gebruik onderstaande tips en marketingmateriaal en je bent helemaal klaar om te gaan pieken in de back-to-school periode!

Naar de Milo & Me collectie >


Hoe zet je je back-to-school campagne op?

We geven je zeven tips hoe je je back-to-school campagne succesvol kunt inzetten:

1. Maak een plan

Begin met een plan opstellen. Dat hoeft helemaal niet ingewikkeld of super uitgebreid te zijn. Je hebt de belangrijkste punten te pakken als je antwoord geeft op de volgende vragen:

  • Wat wil je bereiken? Wanneer ben je tevreden over de campagne (bijv. hoeveel meer kinderbrillen wil je verkopen)?
  • Wat is het thema van je campagne en welke tekst hoort hierbij, wat is je verhaal (je kunt onze blog gebruiken)?
  • Welk beeldmateriaal ga je gebruiken en welke stijl hanteer je?
  • Op wie richt je je (kinderen/jongeren of hun ouders)?
  • Welke producten en eventuele aanbieding horen er bij de campagne?
  • Waar ga je je verhaal verspreiden en met welk materiaal (bijv. social media, advertentie, flyer, website, brochure)?

2. Laat niet alleen je producten zien, maar focus op leuke content

Natuurlijk kun je op al je marketingkanalen gewoon je stoere en trendy kinderbrillen laten zien. Maar je verhaal trekt meer aandacht en blijft beter hangen als je het leuk verpakt. Dus geef tips over hoe je het schooljaar goed kunt beginnen, een checklist voor alle (oog)schoolspullen, een persoonlijk schoolverhaal, een trend artikel of een quiz over kinderogen. Je verwijst vervolgens naar je nieuwe collectie, een actie of een event dat je organiseert. Kortom: maak een verhaal in plaats van alleen je product etaleren (oftewel: storytelling). Je kunt hiervoor gratis onze blog gebruiken, zelf iets schrijven of een bureau inhuren. Bedenk wel goed aan wie je je verhaal richt. Kinderen willen er vooral gewoon cool uitzien, voor hen kun je het best inzetten op trend. Ouders zijn vaker geinteresseerd in tips over kinderogen en kinderbrillen.

3. Zet een actie op via social media

Laat je klanten zelf jouw product promoten! Vraag bijvoorbeeld ouders om een foto te maken van hun kind met de nieuwe bril en dit te posten op social media waarbij ze jou taggen. Je kunt hier een opdracht aan verbinden waarbij kinderen iets kunnen winnen, bijvoorbeeld een zonnebril op sterkte, merchandise of een speelgoedbon. 

_DSC7118.jpg

4. Laat kinderen meedenken 

Bij een Back-to-school campagne staan kinderen centraal, dus waarom niet kinderen ook laten meedenken? Heb je zelf kinderen, neefjes, nichtjes, buurkids? Laat hen meedenken en meehelpen met jouw back-to-school campagne! Natuurlijk leg je daarbij alles vast op video en foto (vergeet niet toestemming van de ouders te vragen!) en gebruik je dit ook voor je campagne. Bijvoorbeeld: het inrichten van de etalage, het maken van een promo-video waarin het kind zelf vertelt over de nieuwe collectie en deze laat zien, een kleine modeshow filmen met vriendjes en het mede laten organiseren van een (corona-proof) kinderbrillendag.

5. Zet give-aways in

Dit kan onderdeel zijn van een (social media) win actie, maar je kunt ook standaard leuke merchandise weggeven in je back-to-school weken. Bijvoorbeeld merchandise van merken die verkoopt, een back-to-school pakketje of merchandise met je eigen logo. Van Milo & Me hebben we diverse leuke spulletjes voor kids zoals armbandjes, tasjes, caps, fake tattoos en sleutelhangers (deze krijg je gratis bij onze tijdelijke actie, bekijk de collectie > ).

6. Zet je campagne fysiek in the picture!  

Richt je etalage volgens het thema in met boekentassen en schoolbenodigdheden (en je hippe brilletjes natuurlijk!). Kijk eens op Pinterest voor creatieve ideeën en vraag leveranciers van kinderbrillen om posters, displays en ander POS materiaal. Buiten je winkel kun je bij sportclubs, scouting en andere jeugdclubs vragen of je flyers en/of stickers mag achterlaten. Een kinderbrillendag of back-to-school middag zorgt voor de nodige aanloop in je winkel, hoewel het nu wel lastiger corona-proof is te organiseren... Denk ook aan een modeshow (in samenwerking met een kinderkledingzaak uit de buurt), spelletjes voor kinderen, smincken en knutselen. Voor de papa's en mama's is er natuurlijk ook de gelegenheid om te kijken naar een nieuw montuur.

7. Vergeet de leerkracht niet

Back-to-school betekent ook voor de leerkrachten dat ze weer gaan opstarten. Een mooi moment om speciaal voor hen ook een goede actie neer te zetten. Die zijn wellicht ook weer eens toe aan een nieuwe bril!

Marketingmateriaal

Blog

Lees hier onze blog 'Tips om het schooljaar met gezonde ogen te beginnen'. Plaats deze op je website en link naar de blog met Facebook berichten en in je nieuwsbrief. Je kunt stukjes uit de blog gebruiken voor het schrijven van social media berichten.

Back-to-school met … een nieuwe bril!

Een nieuwe etui, een stoere rugtas, een hippe broodtrommel en hard opgepompte fietsbanden. Je kind is straks weer klaar voor school! Maar is de bril ook nog up-to-date? Laat een professionele oogmeting doen!

Met deze tips begint je kind het schooljaar met blije ogen!

  1. Ga voor een bril die bij hem/haar past

Misschien een open deur, maar toch met stip bovenaan als de belangrijkste tip: kies een bril die echt bij je kind past. De bril moet niet alleen passen bij het gezicht van je kind maar ook bij zijn/haar karakter. Voetbalt je zoon het liefst de hele dag of klimt je prinsesje het liefst in een boom om er daarna head first uit te kukelen? Kies bij kleine rauwdouwertjes voor een bril die tegen een stootje kan! Zit je kind veel .... lees verder >

Social media materiaal

Klik op de afbeelding om deze te downloaden, de afbeeldingen zijn precies op maat voor Facebook en Instagram. 

Let op: alle social media afbeeldingen vind je ook in Embrosa, helemaal kant-en-klaar met een leuk bericht erbij! Je kunt de berichten vanuit de Embrosa app op je telefoon direct posten op je social media, inplannen op social media of downloaden. Op de computer kun je de afbeeldingen (zonder tekstbericht erbij) downloaden om ze vervolgens zelf op social media te plaatsen.

Social media afbeeldingen direct posten en bewaren >

Facebook

back to school6.png back to school7 (1).png back to school8.png

back to school9 (1).png back to school9 (2).png back to school9 (3).png

back to schoolzomer (3).png back to schoolzomer (7).png back to schoolzomer (5).png

Instagram

insta back to school9 (1).png insta back to school8.png insta back to school9 (2).png

Instazomer (1).png Instazomer (2).png Instazomer.png

Afbeeldingen

_DSC7118.jpg _DSC7162.jpg _DSC7051.jpg

DSC_0025.jpg DSC_9748.jpg DSC_9706.jpg

Video

Bekijk de video hieronder of op ons YouTube kanaal en deel het via YouTube op jouw social media kanalen. Email ons op marketing@optiplus.nl en wij sturen je het filmpje toe in MP-4 formaat. Wist je dat we ook kleine clips hebben van Milo & Me? Deze vind je ook op ons You Tube kanaal!

Infographic

Klik op de infographic om deze te downloaden. Gebruik 'm op social media, je website en in je nieuwsbrieven of laat 'm afdrukken.

Kopie van back to school9 (1).jpg

A4 posters

Klik op de afbeelding om te downloaden.

A4 back to school3 (1).jpg A4 back to school3.jpg A4 back to school1.jpg

Maak kennis met Milo & Me!

Milo & Me monturen

Deze sterke en flexibele kinderbrillen zijn gemaakt voor actieve kinderen!

Pagina
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. Volgende
Pagina
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. Volgende
Top